Agregador de canales de noticias

Schwarzstorch-Kameras in Estland und Lettland

Looduskalender DE - 20.09.2017 - 21:28

Wie die Zuschauer des Nest-Alltags der Schwarzstörche bereits wissen, unterschieden sich die Ergebnisse in den beiden beobachteten Horsten. In Lettland, in dem Horst, in dem bislang Küken erfolgreich aufgezogen wurden, gelang die Brut nicht. Vielleicht war das Weibchen, das kurz am Ort war, nicht das gleiche, dass hier früher gebrütet hatte, und mit dem Männchen, das später eintraf ergab sich kein Brutpaar. So konnten wir sehen, wie ein einzelner männlicher Vogel am Nest baute und es regelmäßig besuchte.

VIDEO: jõhvikatest Laeva rabas

Looduskalender - 20.09.2017 - 14:14

Harilik jõhvikas        Oxycoccus palustris

Jõhvika kasvukohtades - siirdesoodes ja rabaveertes on avarust, rahu, samuti müstilist varasügis vaikust...

Eesti esmasleide muuseumide kogudes – vööt-lehelind

Looduskalender - 20.09.2017 - 11:11

Vööt-lehelind (Phylloscopus inornatus) tabati Eestis esimest korda 13.10.1974 Pärnumaal Kabli linnurõngastusjaamas. Kuna 1970-ndatel koguti kõikide Eesti esmasleidude eksemplarid tõestusmaterjaliks, säilitatakse sellegi linnu nahka Tartu ülikooli loodusmuuseumi zooloogiakogus. Järgmise aasta sügisel püüti Kabli linnujaamas juba viis vööt-lehelindu, kellest ühe topist võis kuni 2012. aastani vaadata Tartu ülikooli zooloogiamuuseumi ekspositsioonis.

Black stork cameras in Estonia and Latvia

Looduskalender EN - 20.09.2017 - 10:14

As the viewers of the nest life of the black storks already know, nesting results differed in the two nests observed. In Latvia, in the nest that until now had bred chicks successfully, the nesting did not succeed. Maybe the female that was briefly in place was not the same who nested there earlier, and a breeding pair did not develop with the male that arrived later. So we could see how a single male bird built a nest and visited it regularly.

When did the ospreys start their migration?

Looduskalender EN - 20.09.2017 - 10:06

Osprey       Kalakotkas      Pandion haliaetus

37. NÄDAL 11.9.2017.-17.9.2017. Jõgeva ümbruses

Looduskalender - 19.09.2017 - 16:16

Hele-villkäpa röövik sarapuul

Nädal oli sajune, esines äikest. Vihmata jäi ainult pühapäev, kuid siis oli kuni lõunani paks udu, mis kõik märjana hoidis. Nädala sajusummaks kogunes siin kandis 35-41 mm, mis on enam kui pool kogu septembrikuu tavapärasest sajukogusest.

Ööpäeva keskmine õhutemperatuur püsis 1...6 kraadi võrra normist kõrgemana. Pilves taevaga olid ööd soojad ja nädala minimaalseks õhutemperatuuriks jäi 7,7 kraadi. Päevased temperatuurid tõusid esmaspäevast kolmapäevani 18...20 kraadini, neljapäevast pühapäevani 14...17 kraadini.

Kranichzug

Looduskalender DE - 19.09.2017 - 14:14
*/ /*-->*/

Noore turteltuvi ellujäämine sõltub soodsa toitumisala lähedusest

Looduskalender - 19.09.2017 - 14:14

Esimestel elunädalatel on kogenematud noorlinnud kergeks saagiks kiskjatele, samuti on kesised nende teadmised toitumisvõimalustest, mistõttu nad püsivad pesapaiga lähistel.

Sarnaselt paljude teiste põllumajandusmaastiku lindudele on turteltuvide (Streptopelia turtur) arvukus kogu Euroopas ja ka Eestis kiiresti kahanenud: aastatel 1980 – 2013 langes Euroopas liigi arvukus 78%, sealhulgas Suurbritannias vahemikus 1970 – 2012 lausa 96%.

Laupäeva võiks veeta Lihula mõisas - loodusfotode seas

Looduskalender - 19.09.2017 - 12:12

Juba viieteistkümnendat sügist on kombeks, et loodusfilmide tegijad ja loodusfotohuvilised kogunevad Lihulasse

Matsalu Loodusfilmide festivalile, kus laupäev on traditsiooniliselt loodusfoto päev.

Tänavusel loodusfotopäeval räägivad oma tegemistest Jarek Jõepera ja Ingmar Muusikus.

Loodusfotograafiat ja -filmi ühendavad Lõuna-Eesti loodusfoto professorite Arne Aderi ja Urmas Tartese ning festivali

žürii liikme, Inglismaalt kohale tulnud Nicholas Upton´i ettekannet.

Matsalu loodusväärtusi on kaitstud juba 60 aastat

Looduskalender - 19.09.2017 - 08:08

Matsalu looduse 60. kaitsmisaastat tähistatakse 21. septembril Penijõe mõisas toimuva juubeliüritusega „Matsalu jäljed filmikunstis“.

Must-toonekure kaamerad Eestis ja Lätis

Looduskalender - 18.09.2017 - 22:22

Nagu must-toonekure pesaelu jälgijad juba hästi teavad, olid pesitsustulemused kahes jälgitavas pesas erinevad. Lätis seni edukalt poegi kasvatanud pesas pesitsemine ei õnnestunud. Võimalik, et kevadel põgusalt kohal olnud emaslind polnud see, kes varem siin pesitses ja hiljem tulnud kohaliku isaslinnuga nad pesitsuspaari ei moodustanud. Nii saimegi näha, kuidas üksik isaslind pesa ehitab ja seda regulaarselt külastab. Nagu Läti kolleeg  Maris Strazds kirjutab, käis pesal mitu emaslindu, aga ükski ei jäänud pidama.

Rändavate sookurgedega seoses

Looduskalender - 18.09.2017 - 16:16

Sookurg       Grus grus

Seoses sookurgede rändekaamera paigaldamisega tahaks soovitada vaatajatele ja lugejatele: LINK

Silmapaistvad seened ka linnainimestele

Looduskalender - 18.09.2017 - 14:14

Vääveltorik ehk väävlik         Laetiporus sulphureus

Kaunist väävlikku võime märgata kasvamas, vanadel tammedel või hõberemmelgatel, kas puude tüvedel või ka jämedamatel okstel. Teistel lehtpuudel leiab vääveltorikut üpris harva. Linnaparkides, maanteede alleedel või üksikutel vanematel puudel kohtame neid juba alates juunikuu teisest poolest.

Mastzeit für Braunbären

Looduskalender DE - 17.09.2017 - 23:45

Braunbär    Pruunkaru ehk karu           Ursus arctos

Nicht abgeerntete Haferfelder können noch immer entlang von Straßenrändern gesehen werden, und Jäger haben Felder zur Futtersuche angelegt, die gar nicht abgeerntet werden. Die Mastzeit der Braunbären dauert an; aber was wird gefressen und wo?

Matk Mukri rabas vesiroosijärve äärde

Looduskalender - 17.09.2017 - 12:02

Mukri rabast pole paljud midagi kuulnudki. Kuid 2017. aasta suvel, kui seal sai valmis uus kõrge vaatetorn, hakkas rahvast saabuma murdu. Kohalikud parklad raja alguses, aga eriti raja keskel, kust viib kõige lühem laudteejupp vaatetornini, olid autodest ummistunud. Kitsas sirge tee läbi soo on servadest hakanud ära vajuma tihedast liiklusest, aga tegelikult saab kõige paremini parkida raja lõpus, kus on kuivkäimla, lõkkeplats ja isegi väike katusealune lauakesega.

В Валгамаа ELF (Эстонский фонд природы) проведёт толоку по поиску филинов

Looduskalender RU - 17.09.2017 - 10:28

Призываем всех интересующихся на толоку по поиску филинов, которая будет проходить с 29 сентября по 1 октября в Соонтага (Валгамаа). В ходе толоки также попытаемся найти гнездо чёрного аиста в Пыру, а также ястреба-тетеревятника в Соонтага. Участие в толоке бесплатное, нуждаемся в нескольких десятках участвующих. В конце толоки состоится совместный EuroBirdwatch2017, в ходе которого будут записаны все виды встреченных птиц.

EST EN DE ES RU  FORUM