Feed aggregator

Täna algab kalendrisügis

Looduskalender - 10 hours 49 min назад

Astronoomiline sügise algus jõuab kätte kell 23.03

Kätte on jõudnud võrdpäevsuse aeg, aga täna pole öö veel päevast pikem.

Pööripäeva järgselt saabub õhtune pimedus varsti peale päikeseloojakut. Juba tunni möödudes näeme selge ilma korral tähti taevas - ikka seal kus valgusreostus napim.

Tõmmuvaerad merelahtedel

Looduskalender - 12 hours 1 min назад

Tõmmuvaeras        Melanitta fusca

Vaikse ilmaga on mererannast ujuvaid vaeraparvi näha.

Rändekaamera lammutati laiali

Looduskalender - 21.09.2017 - 19:19

Pool tundi tigedat lammutamist ja sookurgede rändekaamera pilt oli kadunud. Mikrofon jäi akude pealt tööle ja võisime vaid tõdeda, et seadmete rappimine kestis kokku pea tunni jagu…

Lähipäevil läheme koristama riismeid ja alles siis saab öelda, mida seadmetest annab taastada, remontida või mis nõuab välja vahetamist. Heli järgi võis otsustada, et teravate ning tugevate okastega kibuvitsapõõsasse kinnitatud päikesepaneel trambiti samuti puruks.

Kui olukord selge anname toimunust ülevaate.

Erste Welle des großen Kranichzuges ist angekommen

Looduskalender DE - 21.09.2017 - 19:10

Kranich        Sookurg       Grus grus

Wann begannen die Fischadler ihre Migration?

Looduskalender DE - 21.09.2017 - 19:09

Fischadler       Kalakotkas      Pandion haliaetus

First wave of major crane migration has arrived

Looduskalender EN - 21.09.2017 - 11:22

Crane        Sookurg       Grus grus

"Aasta puu" õunviljad

Looduskalender - 21.09.2017 - 10:10

Viirpuud       Craetagus

Viirpuud ongi üks liigirohkeimaid taimeperekondi maailmas. Liike arvatakse olevat üle tuhande ja neid tekib pidevalt juurde.

Matkarada hiide Tartu maantee ääres: Saula siniallikad

Looduskalender - 21.09.2017 - 10:07

Kohtade tähtsus muutub aja jooksul. Kunagi käidi Tartusse hoopis teist teed pidi. Siis hakkas viima maantee üle Pirita jõe Tartusse pisikest kivisilda pidi üle Pirita jõe Saula kandist. Nõukogude ajal sai seal peatuda kohe maantee ääres väikeses parklas, kus sirutati enne Tallinna jõudmist jalga ning jalutati Saula Siniallikateni. Nüüd on allikateni ja hiiepaigani viiv rada ära peidetud 2 x 2 maantee äärde jäävate kogumisteede rägastikku, kuid kohale jõuab ikka.

Sinikaelad sarnases sulerüüs

Looduskalender - 21.09.2017 - 09:09

Sinikael-part      Anas platyrhynchos

Veelindude jahihooajal muutuvad ujupardid inimeste suhtes pelglikuks ja loomulikult põhjusega. Sügisene kaal jääb sinikaeltel kilo paremale poolele, lennupildis jääb tiibade siruulatus ikka alla meetri.

Schwarzstorch-Kameras in Estland und Lettland

Looduskalender DE - 20.09.2017 - 21:28

Wie die Zuschauer des Nest-Alltags der Schwarzstörche bereits wissen, unterschieden sich die Ergebnisse in den beiden beobachteten Horsten. In Lettland, in dem Horst, in dem bislang Küken erfolgreich aufgezogen wurden, gelang die Brut nicht. Vielleicht war das Weibchen, das kurz am Ort war, nicht das gleiche, dass hier früher gebrütet hatte, und mit dem Männchen, das später eintraf ergab sich kein Brutpaar. So konnten wir sehen, wie ein einzelner männlicher Vogel am Nest baute und es regelmäßig besuchte.

VIDEO: jõhvikatest Laeva rabas

Looduskalender - 20.09.2017 - 14:14

Harilik jõhvikas        Oxycoccus palustris

Jõhvika kasvukohtades - siirdesoodes ja rabaveertes on avarust, rahu, samuti müstilist varasügis vaikust...

Eesti esmasleide muuseumide kogudes – vööt-lehelind

Looduskalender - 20.09.2017 - 11:11

Vööt-lehelind (Phylloscopus inornatus) tabati Eestis esimest korda 13.10.1974 Pärnumaal Kabli linnurõngastusjaamas. Kuna 1970-ndatel koguti kõikide Eesti esmasleidude eksemplarid tõestusmaterjaliks, säilitatakse sellegi linnu nahka Tartu ülikooli loodusmuuseumi zooloogiakogus. Järgmise aasta sügisel püüti Kabli linnujaamas juba viis vööt-lehelindu, kellest ühe topist võis kuni 2012. aastani vaadata Tartu ülikooli zooloogiamuuseumi ekspositsioonis.

Black stork cameras in Estonia and Latvia

Looduskalender EN - 20.09.2017 - 10:14

As the viewers of the nest life of the black storks already know, nesting results differed in the two nests observed. In Latvia, in the nest that until now had bred chicks successfully, the nesting did not succeed. Maybe the female that was briefly in place was not the same who nested there earlier, and a breeding pair did not develop with the male that arrived later. So we could see how a single male bird built a nest and visited it regularly.

When did the ospreys start their migration?

Looduskalender EN - 20.09.2017 - 10:06

Osprey       Kalakotkas      Pandion haliaetus

37. NÄDAL 11.9.2017.-17.9.2017. Jõgeva ümbruses

Looduskalender - 19.09.2017 - 16:16

Hele-villkäpa röövik sarapuul

Nädal oli sajune, esines äikest. Vihmata jäi ainult pühapäev, kuid siis oli kuni lõunani paks udu, mis kõik märjana hoidis. Nädala sajusummaks kogunes siin kandis 35-41 mm, mis on enam kui pool kogu septembrikuu tavapärasest sajukogusest.

Ööpäeva keskmine õhutemperatuur püsis 1...6 kraadi võrra normist kõrgemana. Pilves taevaga olid ööd soojad ja nädala minimaalseks õhutemperatuuriks jäi 7,7 kraadi. Päevased temperatuurid tõusid esmaspäevast kolmapäevani 18...20 kraadini, neljapäevast pühapäevani 14...17 kraadini.

Kranichzug

Looduskalender DE - 19.09.2017 - 14:14
*/ /*-->*/

Noore turteltuvi ellujäämine sõltub soodsa toitumisala lähedusest

Looduskalender - 19.09.2017 - 14:14

Esimestel elunädalatel on kogenematud noorlinnud kergeks saagiks kiskjatele, samuti on kesised nende teadmised toitumisvõimalustest, mistõttu nad püsivad pesapaiga lähistel.

Sarnaselt paljude teiste põllumajandusmaastiku lindudele on turteltuvide (Streptopelia turtur) arvukus kogu Euroopas ja ka Eestis kiiresti kahanenud: aastatel 1980 – 2013 langes Euroopas liigi arvukus 78%, sealhulgas Suurbritannias vahemikus 1970 – 2012 lausa 96%.

Laupäeva võiks veeta Lihula mõisas - loodusfotode seas

Looduskalender - 19.09.2017 - 12:12

Juba viieteistkümnendat sügist on kombeks, et loodusfilmide tegijad ja loodusfotohuvilised kogunevad Lihulasse

Matsalu Loodusfilmide festivalile, kus laupäev on traditsiooniliselt loodusfoto päev.

Tänavusel loodusfotopäeval räägivad oma tegemistest Jarek Jõepera ja Ingmar Muusikus.

Loodusfotograafiat ja -filmi ühendavad Lõuna-Eesti loodusfoto professorite Arne Aderi ja Urmas Tartese ning festivali

žürii liikme, Inglismaalt kohale tulnud Nicholas Upton´i ettekannet.

EST EN DE ES RU  FORUM