Talilinnukaamera - hallpea-rähn

Опубликовано Looduskalender - пн, 01/28/2019 - 09:09
Autorid

Linnuvaatlejawww.linnuvaatleja.ee

Содержимое

Kaameraga toidumaja on aeg-ajalt külastanud ka hallpea-rähn (hallrähn). Kuigi hallpea-rähni peamiseks toiduks on putukad ja nende vastsed, sööb ta talvel meelsasti inimese poolt pakutavat rasva ja rasvapalle ning ka taimset toitu, näiteks marju. Suvel võivad suure osa hallpea-rähni toidust moodustada sipelgad ja nende nukud.

Hallpea-rähni emaslinnu pea on üleni hall, isaslinnu otsaesisel on punane laik

Hallpea-rähni emaslinnu pea on üleni hall, isaslinnu otsaesisel on punane laik. / foto: Arne Ader (www.loodusemees.ee)

Seljapoole rohelise sulestiku tõttu aetakse hallpea-rähni sageli segamini Eestis väga haruldaseks jäänud roherähniga. Siiski ei ole roherähni Mandri-Eestis juba aastaid kohatud, paarkümmend paari elutseb veel vaid Saaremaal.

Hallpea-rähni tunneb kergesti ära ka häälitsuste järgi, tema kõlav langeva lõpuga vilerida kostab kaugele.

Hallpea-rähni häälitsused: https://www.xeno-canto.org/314286

Rähnide määramise kohta saab täpsemalt lugeda näiteks Tartu ülikooli loodusmuuseumi 2010. aasta huviteatmikust: Rähnide määramisest, lk 16-18.

Roherähn on Eestis väga haruldaseks jäänud, vaid Saaremaal pesitseb veel paarkümmend paari. 03.06.2006 Sõrve säär, Saaremaa.

Roherähn on Eestis väga haruldaseks jäänud, vaid Saaremaal pesitseb veel paarkümmend paari. 03.06.2006 Sõrve säär, Saaremaa. / foto: Uku Paal (www.estbirding.ee)

Hallpea-rähn elutseb peamiselt sega- ja lehtmetsades, aga ka parkides ja puisniitudel. Hallpea-rähne pesitseb Eestis 3000-5000 paari, talviseks arvukuseks hinnatakse meil 5000-10 000 isendit.

Hallpea-rähni kohta loe lisaks veebilehelt NatureGate eLoodus
Hallpea-rähni häälitsusi kuula xeno-canto või Loodusheli kodulehelt.
Hallpea-rähni vaatlused eElurikkuse andmebaasis.

 

Marko Mägi ja Margus Ots
info/at/linnuvaatleja.ee


rähn

Veebikaamera pilt IceAge, LK foorumist

Теги

На своей веб-странице мы используем cookie-файлы для поддержания технической функции и улучшения опыта пользования.

Также мы пользуемся аналитикой данных и рекламными услугами.